Page 20 of 20

Snopes.news – A Mike Adams Site that uses typosquatting

Posted: Sun Jan 10, 2021 12:25 pm
by A440
This site is yet another site by Mike Adams, a prolific creator of pseudo-science and political disinformation sites, only this site is a counterfeit of the real snopes.com – one of the original fact checking sites – and this fake "snopes" attempts to criticize while "typosquatting" a similar URL as a means of brandjacking the popularity of snopes.com.

Snopes.news
Snopes.news is a right-wing conspiracy and pseudoscience website that routinely publishes false information. The founder is Mike Adams, who owns several Questionable websites such as Natural News and News Target. Snopes.News is a part of the Natural News Network. This website lacks transparency and does not disclose ownership.
See: https://mediabiasfactcheck.com/snopes-news/

These sites exemplify the trend in converging agendas between click-bait sites, political disinformation sites and sites that attempt to profit from dubious health claims and remedies:
Mike Adams is known as the Health Ranger according to Rationalwiki, however, they point out dozens of cases where his claims are false. Besides promoting pseudoscience, Snopes.News is an extreme right-wing biased source that frequently promotes false or misleading information regarding vaccines, alternative health, and government conspiracies.
In general, politically, all Mike Adam’s stories favor the right and promote pseudoscience such as chemtrails, the Sandy Hook shooting being a false flag: Sandy Hook was theater! Actor who played law enforcement sniper was recorded walking around carrying rifle by the magazine. Further, they routinely publish anti-vaccination propaganda and conspiracy theories. Lastly, this source denies the consensus on climate change without evidence, as seen here: Climate change cultists are now taking over your local weather forecast.
Here are samples of ledes from this site:
“Fact-checking” website Snopes throws aside FACTS to push anti-Trump, pro-globalist Left-wing agenda

The “mainstream” media tried to fact-check POTUS Trump’s State of the Union Address but failed miserably

SNOPES caught being dishonest in its assessment of a California bill seeking to criminalize the sale of Bibles

NYC truck terrorist shares the same anti-American ideology as left-wing media outlets and deranged Hollywood celebrities
You get the idea.

Please feel free to rate this site accordingly: https://www.mywot.com/scorecard/Snopes.news

newsready.com – news with no sourcing!

Posted: Mon Jan 11, 2021 3:42 pm
by A440
This site is best described as one of the current trends in creating news-like sites that don't offer any actual news information other than what is posted therein – no sources and contains all the outraged click-bait one sees in extremist right-wing sites. This site is mostly opinion but we just don't who's, but it's angry Content contains one of the surest indicators of gossip and political disinformation in modern times – a reference to George Soros.

newsready.com
NewsReady provides news summaries from a far-right conservative perspective. There is the frequent use of outrage that denigrates the left such as this: Ocasio-Cortez and Democrats Unveil New Scheme and Did Obama Commit Treason? On the other hand, they often praise the right and in particular former President Donald Trump such as this: Here’s How Trump Has Improved International Standing. All of the stories listed above and the others reviewed lacked hyperlinked sourcing.
I have found no links to sources used in this site whatsoever.

This site has failed fact-checks as well:
Newt Gingrich Says 2020 Election Might Be Biggest Theft Since 1824. – False

Senator Josh Hawley Says His Wife Was Threatened – False


American Tax Rates Could See Major Increase in 2021 – Find Out When and Howmisleading
Please feel free to rate this site accordingly: https://www.mywot.com/scorecard/newsready.com

rumble.com

Posted: Fri Jan 15, 2021 11:47 am
by A440
Rumble is a video-sharing platform that allows users to upload and share videos. Rumble was founded in 2013 by Chris Pavlovski, a Canadian tech entrepreneur who’d previously started an outsourcing company in North Macedonia. Prior to 2020, Rumble was not known as a place that published politically biased videos. However, during the Covid-19 pandemic and the American presidential election, many right-wing pundits joined the service leading to incredible growth by right biased and pro-Trump supporters. This platform is now host for a plethora of conspiracy and political disinformation video.

rumble.com
Rumble lacks transparency as they do not clearly disclose ownership, however, they are owned by Rumble, Inc based in Toronto, Canada. Conservative Pundit Dan Bongino bought an equity stake in the company in 2020. . . Rumble is a video upload and streaming service that feature a wide range of videos. However, over the course of 2020, the video service began featuring more and more right biased content. Some of their featured video channels include author Dinesh D’Souza, Charlie Kirk, OANN, Sean Hannity, Newsmax, and of course Dan Bongino. While many of the videos featured are non-political such as cute animal videos, the majority of news videos are far-right biased and some from conspiracy sources such as X22 Reports and Steve Bannon’s War Room.
See: https://www.nytimes.com/2020/11/11/technology/parler-rumble-newsmax.html

The migration of conspiracy and far-right commentators and politicians to rumble has occurred over time:
Rumble is one of several upstart social media platforms that pro-Trump users are flocking to, in part because they offer a more hospitable alternative reality. For years now, some conservative pundits have called on their supporters to decamp from mainstream social networks to newer websites with looser moderation standards. None of the options has taken off—except, sometimes, with far-right trolls and neo-Nazis. . . . Rumble, an alternative to YouTube, has been seeing similar gains from the election. Rumble is certainly a small fish compared with the Google-owned video platform and its 2 billion users, but Fortune reports that the site currently has 80 million users, up from 40 million in August. Perhaps more revealingly, streaming on Rumble, as measured by bandwidth use, has increased 26-fold in that timespan. . . By the end of November, though, YouTube had temporarily suspended and demonetized OANN after it promoted phony COVID-19 cures. This was a bridge too far for OANN, which ultimately migrated to Rumble. (YouTube also announced this past Wednesday, a day after the safe-harbor deadline for Congress to officially recognize votes from states’ chosen electors, that it would start removing any content that “misleads people by alleging that widespread fraud or errors changed the outcome of the 2020 U.S. Presidential election.”)
Rumble's growth has been propelled by far-right agitators who have a political agenda to promote:
. . . At the center of Rumble’s growth is Dan Bongino, an author and one of Fox News’ die-hard pro-Trump contributors, who partly made the switch to Rumble because YouTube had been demonetizing his videos. Bongino purchased stakes in both Parler and Rumble several months before the election and has been urging his fans to join the two sites. A quick survey comparing Bongino’s YouTube videos and his Rumble videos, however, suggests that there isn’t a whole lot of difference between what he posts on the two platforms. However, he has a few thousand more subscribers on Rumble, and many of his videos there attract more viewers than they do on YouTube. The same is true for D’Souza and the Federalist.

In terms of the user experience, Rumble is basically the same as YouTube and other major video-sharing platforms. In terms of moderation, though, Rumble is certainly more permissive with fallacious videos. Simply searching “vaccine” or “vaccine autism” surfaces numerous examples of videos pushing anti-vaccine misinformation about the new coronavirus vaccines. Searching “stop the steal,” a popular slogan among Trump’s supporters who advance the false theory that voter fraud affected the outcome of the election, also turns up numerous videos with spurious claims of manipulated voting machines and “deep state” interference. Content promoting QAnon, the conspiracy theory that pedophiles control the Democratic Party and other major institutions, also seems to do well on Rumble; YouTube cracked down on QAnon in October.
See: https://slate.com/technology/2020/12/rumble-youtube-trump-conspiracy-theories.html
and

https://www.nytimes.com/2020/11/11/technology/parler-rumble-newsmax.html

Please feel free to rate this site accordingly: https://www.mywot.com/scorecard/rumble.com

newsguardtech.com – an excellent way to check sources and sites

Posted: Sat Jan 16, 2021 8:34 am
by A440
newsguardtech.com is a new Election Misinformation Tracking Center which helps vet just what information one is looking at.
The site is dedicated to separating fact from deliberate fiction and is an excellent tool.

newsguardtech.com
On newsguardtech one can scroll down to see more information about the website and an example of a false election claim it has published, with sites that published similar false claims appearing together. The sites are listed in alphabetical order by language, with networks that contain multiple sites appearing at the end.
I will add that many of the listed sites have already been mentioned in this thread of Rumour, Gossip and Fake News Sites.

americanthinker.com – addendum

Posted: Sat Jan 16, 2021 8:58 am
by A440
Here is yet another example of why this site (americanthinker.com) – rated higher than other legitimate news sites on WOT – is not a reputable source of news information whatsoever:
Example of False Election Claim: Nov. 4, 2020 article that claimed that ballot counting was “suddenly shut down” in swing states including Michigan, North Carolina, Pennsylvania, Nevada, and Arizona, because authorities needed “time alone with the ballots, away from prying eyes, so that what they bring forth would coincidentally of course, be a slew of all Biden ballots in every single case.” The article continued, “The counting suddenly shut down. Arizona went down a suspicious 90 minutes before the announcement that the state had flipped to Biden.… In Pennsylvania’s case, they were caught on record as saying they wanted to keep the observers out.”

The Facts: Approximately 90 minutes after polls closed in Arizona, Fox News called the state for former U.S. Vice President Joe Biden. There is no evidence that counting “went down” or stopped after polls closed in the state.
To back its claim that Pennsylvania “wanted to keep observers out,” AmericanThinker.com cited a Nov. 3 tweet by Stephen Moore, a conservative commentator. Referring to Allegheny County, Pennsylvania, which includes the Democratic city of Pittsburgh, Moore tweeted: “Election officials blocking observation of absentee ballot processing. One official at site allegedly boasts that system is designed to block ballot observation. Source says observers fear integrity is compromise [sic].” In response to this tweet, Allegheny County tweeted: “No one is being blocked from anything and no one has reported anything or raised any concerns at the site.”

Although many swing states did not finish counting ballots on Election Night, with some pausing their counts, there is no evidence that ballot counting in any swing state was “suddenly shut down,” or that states paused their counting to have “time alone” with ballots to make sure they went to Biden, as AmericanThinker.com claimed.

Ballot counting stopped in North Carolina on Election Night “because there were no more votes to count at that time,” North Carolina State Board of Elections Executive Director Karen Brinson Bell said at a press conference on Nov. 4, 2020. As of Nov. 4, 2020, there were 116,200 absentee ballots that had been requested, but had not yet been received by the North Carolina State Board of Elections, according to the board’s website. Absentee ballots that are received by Nov. 12 will still be counted, according to the Board of Elections.

Some counties in other swing states did pause their ballot counts on Election Night. For example, Fulton County, Georgia, suspended its absentee ballot count for four hours after a pipe burst where the count was taking place, according to multiple press reports. Allegheny County, Pennsylvania, suspended its mail-in voter count overnight on Nov. 3, 2020, to give workers time to rest, according to KDKA-TV, a CBS affiliate station in Pittsburgh.
See: https://www.newsguardtech.com/election-misinformation-tracker/#americanthinker

Please feel free to rate this site accordingly: https://www.mywot.com/scorecard/americanthinker.com

beforeitsnews.com – Another Fake News Site

Posted: Sat Jan 16, 2021 9:16 am
by A440
beforeitsnews.com actually sponsors user-generated articles, meaning stories are provided by individuals without credentials, meaning my dog could submit an article claiming cats use mind control and that would be considered a legitimate article.

beforeitsnews.com
. . . anyone can publish news on this website which has resulted in it becoming a haven for conspiracy theorists and pseudo-scientists. Although Before It’s News proclaims to vet articles for factual accuracy, it seems they actually choose to publish the opposite. For example, they promote anti-vaccination propaganda, chemtrails, false flags, anti-climate change info, and the right-wing Clinton Body count conspiracies. In general, Before It’s News is one of the most discredited sources on the internet that promotes pseudoscience and right-wing conspiracy theories. They are also on Politifact’s fake news list. Finally, during the Coronavirus outbreak, they frequently promoted false and misleading information.
See: https://mediabiasfactcheck.com/before-its-news/

Additionally:
Example of False Election Claim: Nov. 4, 2020, article, republished from GellerReport.com, that claimed that Wisconsin had more votes cast in the 2020 presidential election than the state’s total number of registered voters. “This is direct evidence of fraud,” the site stated.

The Facts: The story claimed that Wisconsin had 3.1 million registered voters, which fact-checking website Snopes reported to be an outdated statistic from the 2018 midterm elections. According to the Wisconsin Election Commission, the state had 3.6 million active registered voters as of Nov. 1, 2020. As of 1 p.m. eastern time on Nov. 4, one hour after the BeforeItsNews.com was posted, 3.2 million votes had been cast in the state.
See: https://www.newsguardtech.com/election-misinformation-tracker/#beforeitsnews

This site has failed numerous fact-checks:
George Soros was arrested in Switzerland in February 2019. – Pants on Fire
Is the newly elected mayor of Hoboken, New Jersey, a Muslim and did he cancel “government involvement” in Christmas? – False
“The Government has released their initial plans to force a vaccine on everyone”; “Three potential vaccines are currently in Stage 3 trials in the United States and could be ready in weeks” – Inaccurate
Gates Foundation stands to make nearly £31.5 billion on a coronavirus vaccine in U.K. – False
Wisconsin counted 3,239,920 votes but only has 3,129,000 registered voters. – False
Please feel free to rate this site accordingly: https://www.mywot.com/scorecard/BeforeItsNews.com